Kosaram

Ön még nem helyezett terméket a kosárba

Megnézem a kínálatot

Kolosai Ferenc

Zenei pályafutásom 1999-ben (7 évesen) kezdtem, klasszikus zongoristaként, és 11 éven keresztül műveltem intézményesített körülmények között. Ez a hangszer azóta is szerves része a zenei karrieremnek, akár csak a gitár 2002 óta és a basszusgitár 2011 óta. Az éneklést 2008-ban (16 évesen) kezdtem teljesen véletlenül még csak ízlelgetni, mikor úgy gondoltam, hogy indulok egy gimnáziumi idegen nyelvű énekversenyen. A hallásom sok évnyi hangszeres játék után sokat fejlődött, de az ének hangom közel sem volt a helyzet magaslatán. A döntőbe valószínű úgy kerültem be, hogy az egész mezőnyben én voltam az egyetlen, aki zongorán kísérte magát. Viszont ez nekem elegendő motiváció volt, hogy komolyabban elgondolkozzak az éneklés mesterségén. Teljesen véletlenül Pély Barna volt a zsűrielnök, aki beajánlott engem Mujahid Zolihoz, hogy jazz éneket tanuljak. Ő készített fel a főiskolai felvételikre. Tiszaújvárosi tinédzserként sokat utaztam emiatt Pestre, majd felvételiztem a Kodolányi János főiskolára, ahol Pély Barna, és Mikecz Kornél voltak a mestereim.

A jazz-ének diploma után a zeneakadémián elektronikus zeneszerzést tanultam, de párhuzamosan, már elkezdtem vállalkozó óraadóként gimnáziumokban és magánban is tanítani. Nagyon megérintett, hogy milyen sok különféle háttérrel és motivációval rendelkező ember akar megtanulni énekelni. És egy évnyi oktatás után rádöbbentem, hogy mennyire szeretem ezt csinálni. Viszont egy nagy probléma is megfogalmazódott bennem.

Függetlenül attól, hogy mennyit tanultam, idővel rádöbbentem a tanítványaimon keresztül, hogy a felső oktatásban az éneklés terén (is) a tehetségesebb, avagy szerencsésebb emberekre építenek. Elkezdtem felismerni, hogy rengeteg kérdésre nem tudok válaszolni, mert különböző testérzetek és technikák nálam zsigerből jöttek. Végül megvilágosodtam, hogy teljesen tudatosan én sem tudom még, hogy egészen pontosan mit is csinálok.

2014 után sokkal mélyebbre ástam. A hangképző szervek részletes biológiai és fizikai tulajdonságain keresztül, az ember pszichológiai jellemzőiig, összegyűjtöttem és megfogalmaztam a könnyűzenei hangképzés fontosabb tényezőit és ennek tematikus, érthető átadását.

2019-ben az Antares zenekar frontembereként az Öröm A Zene országos tehetségkutató győztesei lettünk, elnyertük az év felfedezettje díjat, a legjobb énekes címet és az év végén Artisjus díjban is részesültünk. Olyan előadókkal játszottunk együtt, mint a Lazarus, Godfater, Boom Boom, Special Providence, Azahriah, Bonnie Tyler stb…

Ezek az eredmények nagyon jól mutatnak, de nem az a célom az énektanítással, hogy minden tanítványom a legnagyobb színpadokra vágyjon.

Minden ember más tudásszinttel rendelkezik, de tudom, hogy mindenkit ellehet juttatni egy átlagon felüli, egészséges és magabiztos énekképzésig, amivel az idősebb korra is megóvjuk a hangszalagjainkat. Egy tudatos és magabiztos hangképzés, lelkileg is határozottabbá teszi az embert, amely az élet más területein is előnyt jelent. Zene és ének tanulást sosem késő elkezdeni, rengeteg boldogsághormont termel, és ezt az örömforrást minden ember megérdemli.